doglfu

Trend gespot: Dogfluencing

Wat zou social media zijn zonder al die leuke, grappige, mooie, gekke, ontroerende en inspirerende filmpjes van honden? Niet zelden met een catchy deuntje eronder om het bijpassende gevoel kracht bij te zetten. Jij hebt vast ook een aantal favoriete ā€˜bekendenā€™ ā€“ die je in het ā€˜echteā€™ leven helemaal niet kent ā€“ zoals, Walter, Toby of Claire. Dat Insta-famous honden niet alleen veel voor hun volgers betekenen, maar ook voor hun baas, dat maakte Gina hoogstpersoonlijk mee.

ā€œToen Mace net geboren was, begon ik met een Instagram-account. Hij was mijn eerste hond en ik kon niet wachten om alles over hem te delen met de wereld en nieuwe mensen te leren kennen met dezelfde passieā€, vertelt Gina enthousiast. ā€œIk heb daardoor de afgelopen jaren zoveel mooie en leuke mensen en honden leren kennen. Daar zijn echte vriendschappen uit ontstaan. Instagram is mede daardoor echt een uitlaatklep. Ook voor de hond is een goede uitlaatklep belangrijk, en voor mijn Border Collie zijn dat de trucjes die we samen aanleren. Ja, veel clichĆ©s over dit ras zijn waar! Maar makkelijk is Mace zeker niet.ā€

Beroemd
Op evenementen krijgen volgers de kans om hun favoriete honden in real life te ontmoeten. Mace vindt het allemaal wel mooi, die aandacht, en poseert en ā€˜glimlachtā€™ er graag voor de camera op los. ā€œDe eerste samenwerking volgde snel en dat wel heel erg leuk en leerzaam om te doen. Ik zie elke campagne als een uitdaging en leg de lat steeds een beetje hoger voor mezelfā€, glundert ze. ā€œMace zijn trucjes zijn niet standaard en is een bijzondere verschijning. Ik spring er graag tussenuit en wil steeds mooiere fotoā€™s maken.ā€

Feel-good
Doordat ze hier zo goed in zijn en hun volgers dagelijks genieten van hun content, haken commerciĆ«le partijen graag bij dit feel-good-duo aan. Dankzij Onze Hond Agency kan Gina kiezen welke producten ze echt wil gebruiken, uitproberen of promoten, tussen haar eigen content door. ā€œZo blijft het leuk om te doen en voelt het ook eerlijk. Mijn enthousiasme over de producten die voorbijkomen, is oprecht. Anderen hebben wat aan mijn tips.ā€

Impact
Zoā€™n hond met zijn eigen volgers noemen ze in digitale kringen ook wel een dogfluencer (een influencer, maar dan op vier poten dus). Deze honden zijn de trendsetters van de digitale generatie, en die status is gemakkelijker te bereiken dan je denkt. Heeft jouw hond al zijn eigen instagram-account of ander sociale mediakanaal? Als je een beetje handig bent met je telefoon en weet wat lol hebben is met je hond (of jouw hond is een natuurtalent in gekke bekken trekken), dan is dogfluencing een hele leuke gezamenlijke hobby, die zich dus nog laat lonen ook. Zeker als je handig gebruik maakt van Onze Hond Agency.

Verbinding
Wendy Soeteman voert de dagelijkse leiding over dit digitale modellenbureau voor honden. Zij gaf Onze Hond Agency gestalte en legt uit waarom dit bureau uniek is: ā€œDe Agency coƶrdineert tussen dogfluencers en commerciĆ«le partners. Ik ken de markt, de spelers en de influencers erg goed en koppel ze persoonlijk aan elkaar. De dogfluencers kiezen vervolgens zelf met welke campagnes ze mee willen draaien. Dan krijgen ze hele mooie producten opgestuurd die ze op dat moment dus ook echt nodig hebben of zelf willen ontdekken. Daarom zul je Onze Hond influencers nooit met platgeslagen content zien komen.ā€

Houvast
ā€œBovendien werken we een uitgebreide briefing uit, zodat de partner niet voor teleurstellingen komt te staan en de contentmakers altijd weer een compleet nieuwe, leuke uitdaging in beeld mogen brengen. Voor sommigen is het ook fijn om daar houvast aan te hebben, want zonder de begeleiding van onze agency is het veel meer werk en veroorzaakt het veel onzekerheden. Ik sta daar precies tussenin. Dat werkt voor iedereen superfijn.ā€

Deel bericht

Bekijk ook